Saturday, September 15, 2007

Cine stie nu cunoaste, cine cunoaste nu stie!


Experientele ultimilor saptamani mi-au adeverit inca odata faptul ca atata timp cat traim invatam.... Nu am pretins si nu o sa pretind niciodata ca le stiu pe toate.. pentru ca nu e asa...

Principiul... descopera, analizeaza si invata-i si pe altii e unul interesant, in contextul unei societati in expansiune. In ziua de astazi, de exemplu, e mai usor sa intrebi pe cineva "cum se face un anume lucru" decat sa incerci sa cauti singuri si sa descoperi ...

In "tinereatea" mea, cand eram incepator in ale "programarii" (tb sa precizez faptul ca aceasta este momentan meseria din care imi castig "painea") eram deseori pus in diferite ipostaze in care trebuia sa ma gandesc si sa analizez cum trebui sa fac anumite "chestii" ca sa rezulte ceva la care se asteptau "altii".... Intamplarea sau mai bine spus norocul a facut sa lucrez alaturi de o persoana "deosebita" (nu ma refer doar in domeniul programarii), care m-a surprins cu un raspuns foarte interesant:
"Inainte de a ma intreba ceva, incearca sa formulezi intrebarea in asa maniera incat sa intelegi si tu ce vrei sa intrebi."

Ironia aestei afirmatii te face sa iti dai seama ca atunci cand stii ce ai vrea sa intrebi pe cineva, ai mai mult de jumatate din raspunsul pe care-l astepti.

Interesant este ca placerea consta in a "sapa" singur o problema si a incerca sa o intelegi... dar daca sunteti pragmatici ati putea sa spuneti ca daca nu intelegi un lucru asta nu inseamna ca nu cunosti :)


"Deschide cartea ca sa inveti ce au gandit altii. Inchide cartea ca sa gandesti tu insuti."

Eram multumit ca puteam da un raspuns prompt si am raspuns. Am spus ca nu stiu. (Mark Twain)


No comments:

Powered By Blogger